Arena Albionu - gra online - poradnik


Arena Albionu - poradnik damior wersja 2.2b2


UWAGA! Arena Albionu nie jest grą łatwą. Jest skomplikowana i bardzo trudna dla nowicjuszy. Jednakże gracze są w większości dojrzali. Nie uświadczymy tu zbytnio tz. "gim bazy", która jest blokowana przez moderatorów gry.  Poza tym społeczność jest dość hermetyczna i awantury też się zdążają ;)

Spis treści:
Strategia - jak grać by przetrwać
1. Początek
2. Stolnik i dalej
3. Murgrabia
4. PŁATNOŚCI!
FAQ
1. Gdzie przechować talary? 
2. Turbo sprzęt?
3. Jak naprawiać statki?
 4. Problemy z wysyłaniem wiadomości pod mapką?
5. Nie wykonam zadania, co wtedy?
6. Szybsze wydobywanie surowców?
Ekonomia
1. Ceny
Mechanika
1. Poziomy i statystyki
2. Produkcja sezamków



STRATEGIA - jak grać by przetrwać
Dowiesz się jak zarabiać, piąć się w górę i jak działa system. 

Początek (dla tych co nie zaczynają na Wyspie Dziewic)
(zaczynamy najlepiej W Albionie, albo zmieniamy na Albion)
Priorytety początkowe:
  • przedłużenie życia powyżej 2500 tur
  • poziom - Stolnik (10)
  • muł/osioł

*W świątyniach można brać jałomużne dla biednych, talarki się przydadzą.
Inwestujemy talary w kożuchy i później w haremie, w porcie Zigury przedłużamy życie.
*Nieudana próba przekupstwa kończy się uwięzieniem, dlatego warto się przygotować.
**Nie przesadzamy, bo kiedy przegapimy odmłodzenie, nie raz, a kilka. To dłuugo nie pogramy TĄ postacią.
Expienie: najprostsze zadanie co ture u Rzeźnika w Psiej Wiosce. W oczekiwaniu na respawn możemy iść na parobka.
60tur x 100exp = stolnik :)
Ogólnie doba to 20 tur.

Lokalizacja PSIA WIOSKA: SOŁTYS
Zadanie
(Termin/respawn)
Warunki
otrzymania
Warunki
rozwiazania
Nagroda
Tłuste kabanosy
(1/1)
nie śmierdzi
Wieprzowina
2ta
100exp
tłuste kabanosy

WAŻNE! Nie marnujemy pkt. rozwoju. Najlepiej rozwijamy statystyki za pomocą amuletów. W ostateczności inwestujemy w atak lub obronę. Ta zasada obowiązuje cała grę.
Jednak każdy może zrobić inaczej. Radzę jednak uważnie czytać czat i forum. Możliwe, że któryś z graczy oferuje pomoc młodym rycerzom. Z kolei, w miastach takich jak Zigura, Albion, czy Ogród, władcy są elekcyjni i przeważnie dbają a o swój elektorat. Pamiętamy jednak, nic na chama, śledzimy sytuacje i w razie czego wspominamy, że jesteśmy nowi. Inaczej możemy być niewidzialni dla starych wyjadaczy. Jeśli swoją postawą zdobędziemy uznanie u innych, jest szansa, że sami zasugerują nam pomoc. W każdym razie z dobrą ekipą będzie się grało lepiej i łatwiej.

Statystyki: nie są jeszcze priorytetem, jak możemy rozwijamy schowek, a siłę tylko 10
*Najlepiej zachować punkty rozwoju na później, staty podbijamy przedmiotami.
*Atak i Obronę zostawiamy, nie ruszamy.




Dorstar

Albion

Zigura

Atak



koszary



Obrona





koszary

Siła

wioska





Kondycja



Dolne



Rany





Zigura

Schowek





Port

Albion jest ruchliwym miastem. Warto zastanowić się czy nie wstąpić do straży. Gdy panuje dobry władca, możemy liczyć na jego pomoc i wdzięczność za pilnowanie porządku.

Jeśli mamy dobre zaplecze to możemy zrobić dwa zadania po 1800 łącznie, dostępne tylko do poziomu stolnika, czyli Impreza u parobka kowala oraz Zasłużony Stolnik. Kolejnym zadaniem za 200 punktów doświadczenia, jest ognisko, które możemy zrobić nawet przy okazji jak ktoś już rozpali je zamiast nas. Gdy uda nam się ukończyć zadanie i mamy aktywne PP, to możemy wziąć Wiadomość dla gosposi. Polega one na dostarczeniu wiadomości do speluny w Dorstar i wykonaniu zadania Wiadomość od kapiącej za 200 i powrocie z powrotem do ogniska za kolejne 200 punktów.
Po drodze możemy wykonać podobne zadanie Wiadomość dla kata i Wiadomość od handlarki, znajdujące się na Bazarze i w Baszcie Skazańców. Więcej aktualnych zadań znajduje się w spisie zadań dostępnym na forum aa, w wątku Zadania (Questy) - nowa opcja - uwagiZADANIA DO WYKONANIA W GRZE ARENA ALBIONU - link z danego wątku, najlepiej jednak sprawdzać forum :)

Kolejnym miejscem na zdobycie trochę cennego doświadczenia i talarów jest arena walki. Jeśli jest na niej kilku silniejszych od nas wojowników, a im wyższy mają poziom tym lepiej. To nawet przegrywając walkę z wysokopoziomowym rycerzem dostajemy kilka lub kilkanaście punktów doświadczenia i talary. Jak mamy mało pieniędzy to stracimy część posiadanego majątku, ale za sam udział w walce dostaniemy drugie tyle lub więcej.

Stolnik i dalej
Priorytety:
  • kasa
  • exp
*Jeśli znajdziesz dobrego seniora, to będzie szybciej. Tylko pamiętaj, senior to żaden sponsor, tylko gracz jak Ty.

Tutaj jest trochę więcej dylematów
Statystyki: Schowek, Rany, Kondycja, Siła (atak i obrona)
Jak jest ciężko. To możemy schowek ulepszać do około 50, nie więcej. Starczy spokojnie

Początkowe zawody. Właściwie równie dobrze mogą być inne, zależy to od sytuacji i naszej strategii. Na potrzeby poradnika wybrałem, te które były w miarę blisko, w danym czasie, czyli:
Albion: myśliwy, stolarz (zaczynamy najlepiej W Albionie, albo zmieniamy na Albion) w tych zawodach surowce mamy blisko.
******Zigura: destylarz, ogrodnik (jeśli już zaczynamy w Zigurze, i nie chcemy zmieniać).  Oba te zawody są podstawą ekonomii w świecie AA.
W Zigurze szukamy kluczy, za pomocą lamp.
*zawody = 1 poziom = 50 pkt. W ciągu dnia mamy 20 tur

Jeśli mamy aktywne PP i smoka nie ma. Szukamy nabywcy na smocze zęby i razem idziemy pod leże. Klient czeka, a my szukamy :) W praktyce jednak, na taką okazje możemy się nie doczekać. Smok pada szybko, tylko wtedy kiedy chcą tego i zbiorą się silni rycerze. Ogólnie odradzam, lepiej skupić się na dopieszczeniu ataku i obrony.
*UWAGA w leżu tracimy punkty ataku i obrony
Jeśli odpuszczamy sobie smoka, to podbijamy atak i obronę i wolno zdobywamy doświadczenie w lesie (to nie to co kiedyś, odradzam ex-pienie). W lesie jeśli jesteśmy dość silni uzbieramy trochę skór, rogów itp rzeczy, które sprzedajmy z zyskiem.

Podsumowując:
Zbieramy kasę na siekierę i papierowy zwój.
Doświadczenie nadal zdobywamy u rzeźnika. W między czasie parobkując. Pod koniec dnia, jeśli jesteśmy dość silni idziemy do lasu po troszkę expa i surowców. Skóry itp sprzedajemy. Na koniec ścinamy drągi i idziemy do Psiej Wioski na czeladnika u stolarza. Oczywiście przedtem sprawdzamy zadnie rzeźnika (100exp).
Co jakiś czas, odkładamy pieniądze w banku na kilku ratach.

*Tylko w miesiącu werbix, są dwa zadania w Dorstar, które możemy robić co dwie tury, po 500exp każde.

Murgrabia
W tym momencie, jeśli chcemy realizować swoje priorytety, schowek 50 nie jest wystarczający. Maksujemy. Właściwie na tym poziomie powinniśmy mieć wymaksowane rany, kondycję, schowek i siłę. Dobrze jak mamy atak i obronę równie wysoką, ale najciężej jest je ulepszać.
Doświadczenie zdobywamy na zadaniach (nie tylko u Rzeźnika!).

PAMIĘTAMY! Statystyki najlepiej podnosić w miesiącu Werbix.
1 m/c to 20 tury. Obecnie od 4 godziny do 4.

Argosb Miesiąc pokoju. Nikt nikogo nie może napadać, porywać,
okradać.

Werbix
W tym miesiącu każdy amulet wiary (np. relikwia) jest
przyjmowany
i podnosi statystyki w granicach 1‐3.

Soriuh
Zwierzęta, bandyci i monstra są w tym miesiącu silniejsze.
Dotyczy monstr obudzonych w tym miesiącu.
Opcja "śmierdzenia" jest nieaktywna na Lodowcu, Wyżynie i w
Górach.

Bertin
Do Kur Kor można wchodzić bez Woskowej Tabliczki.
Do Dżungli można wchodzić bez Księgi Dżungli.

Gortid
Miesiąc złodziei. Stopień kradzieży w tym miesiącu jest bardzo
wysoki.
Opcja "śmierdzenia" jest nieaktywna na Lodowcu, Wyżynie i w
Górach.
Martek Można sprzedać diadem Hipolity w osadzie Amazonek.
Godeto Można poszukiwać pereł i gąbek na kamienistej plaży.

PŁATNOŚCI! jak i ocena modelu PP gry Arena Albionu.
PP, czyli Punkty Premium. Arena Albionu już nie jest, tak dostępna jak na samym początku i cała ekonomia została porozrzucana po różnych lokacjach. Do, których żeby się dostać potrzebujemy aktywnych PP. Oczywiście nie do wszystkich, ale bez nich za wiele nie zdziałamy. Ponieważ, z czasem by wzbić się na wyżyny, będziemy musieli podróżować. AA nie jest przyjazna dla tych co chcą się zabawić bez Punktów Premium, ponieważ gra jest po prostu trudna. Dlatego jeśli chcemy zajść wysoko, to sobie takowe punkty musimy zorganizować lub kupić.

100PP to jest wydatek 20 zł (1PP na dzień). 200PP to koszt 37 zł. Podsumowując, 20 zł na m/c. Aby się odmłodzić potrzebujemy 100PP i szmaragd. 1000 tur to jest 50 dni, czyli jeśli już się rozkręcimy to 200PP starczy nam na 2 miesiące zabawy. Może nawet dłużej jeśli nie będziemy mieć aktywnych PP, to 200PP może starczyć na dłużej, nawet 4 m/c. Twoja wola.

Arena Albionu w porównaniu do takiego Stronghold Kingdoms nie jest zbyt kosztowna, ale o wiele bardziej niż w League of Legends‎, zaawansowanym projekcie z gatunku moba.

Czy będziesz miał PP, czy nie, twoja postać będzie równie silna. Nie ma czegoś takiego jak w Stronghold Kingdoms, czy Age of Conan, gdzie gracze z kontem VIP, byli nie osiągalni dla Kowalskiego. Więcej ataków, nowe zdolności VIP, całe 3-4  drzewka VIP, z około setką potężnych umiejętności, które były aktywne TYLKO na czas trwania VIP. Z kolei konto Free było tylko mięsem dla uprzywilejowanych.

Możesz jednak być pewny, że jeśli polubisz Arene Albionu, to że gra oferuje swój specyficzny klimat i graczy, z którymi można porozmawiać i spotkać się na grillu . Nad czym cały czas aktywnie pracuje moderacja.


FAQ

1. Gdzie przechować talary?

Lichwiarz - Dolne miasto (Albion)
Jeżeli posiadasz pergaminowy zwój, możesz przechować talary. Czasami nie zwraca powierzonych pieniędzy, dlatego warto podzielić kwotę na kilka mniejszych kwot. Jeżeli odbierzesz talary przed czasem, stracisz 5% wpłaconej kwoty.
Zysk: 20 tur (0%), 140 tur (1%), 280 tur (2%), 560 tur (5%), 1120 tur(11%)


Onsen - Archipelag Imoto
Możesz tutaj ukryć swoje talary pod kamieniem. Musisz posiadać kamień.
Niestety istnieje niebezpieczeństwo, że już ich nie odzyskasz.


Domostwo Soruna - Dzielnica 1000 rzemiosł
(Parhas>>Dżungla>>Dzielnica 1000 Rzemiosł>>Dzielnica 1000 rzemiosł)
Jeżeli posiadasz pergamin, możesz zakupić jednostkę ochrony inflacyjnej, której kwota zależy od inflacji. Możesz sprzedać zakupione jednostki, ale za kwotę nie większą niż zgromadzony kapitał ochronny.


Magazyny
Jeżeli posiadasz pergamin, możesz wystawić ogłoszenie, musisz posiadać przy sobie tyle talarów, za ile dany przedmiot chcesz kupić plus 10 % tej kwoty. Ogłoszenie to widnieje 100 tur. Jeśli w tym czasie nie zostanie ono zrealizowane, tracisz wpłaconą kwotę. Masz również możliwość wycofania danego ogłoszenia, jednakże otrzymasz o 10% mniej wpłacanych talarów.
Czyli wystawiamy ogłoszenie po śmiesznych cenach :P

2. Turbo sprzęt?

Przykład
Kwarcowa tarcza, obrona 117.
Zwykłe ulepszenie z siarką  117+117 (zmaksowana x2).
Turbo ulepszenie z flakami monstrów 117+351 (zmaksowana x3).
W przypadku kwarcówek rogowymi skórami z Xango.

3. Jak naprawiać statki?

Latarnia - Dorostar
Można naprawiać statki, jeden zestaw naprawia od 900 do 1900 punktów wytrzymałości. 
Koszt naprawy: 10 x deska, 5 x smoła, 2 x płótno + talary.

Statek traci punkty wytrzymałości:
1/tura,
2x tury rejsu.

4. Problemy z wysyłaniem wiadomości pod mapką?

Raz napisanej wiadomości pod mapką nie można wysłać drugi raz z powodu ochrony antyspamowej.
Kiedy już problemy z pisaniem są zbyt duże, to jedynie wyczyszczenie historii przeglądarki, resetuje ochronę.

5. Nie wykonam zadania, co wtedy?

Wtedy otrzymujemy ujemne punkty np.  Porażka zadania: Wytrwały strażnik królewski
-20 doświadczenia

6. Szybsze wydobywanie surowców?

Przytrzymujemy klawisz Enter i nie puszczamy dopóki nie skończymy klikać przycisku z prędkością trzepotu skrzydeł  kolibra. Jeśli mamy klawiaturę NumLock to możemy korzystać z taśmy lub słoika :)


Ekonomia
Informacje handlowe ze świata areny albionu

Ceny
Orientacyjne, sensowne i opłacalne, zależne od monstrów, graczy itp., żadne minimalne, ani maksymalne.

-- PP 100-130-165-200k

1) Uzbrojenie
Sprzęt 0 ko!
NARAMIENNIK:
-- Skórzany Naramiennik 7-10k
NAGOLENNIK:
-- Skórzany Nagolennik 7-10k
TARCZA:
-- Skórzana Tarcza 17-30k


NARAMIENNIK:
-- Pirytowy Naramiennik (max) 2-4mln
-- Antyczny Naramiennik Trojański (max) 12mln
NAGOLENNIK:
-- Pirytowy Nagolennik (max) 2-4mln
-- Smoczy Nagolennik (max) 10mln
TARCZA
-- Kwarcowa Tarcza (max) 3mln
-- Antyczna Tarcza Achajska (max) 2-3mln
NAPIERŚNIK
-- Smoczy Napierśnik (max) 50mln
-- Kirys Zmory (max) 220mln
HEŁM
-- Antyczny Hełm Achajski (max) 2-3mln

BROŃ JEDNORĘCZNA
-- Pati Kali (max) 180-200mln
BROŃ DWURĘCZNA
-- Antyczny Trójząb Trojański (max) 6mln
-- Antyczny Wielki Topór Achajski (max) 8mln

2) Surowce
POZYSKANE:
-- Skóra 500ta-1k
-- Rogi 1-2k
-- Odchody 200ta-1k
-- Szmaragd 300-500k
-- Futerko 1-2k
-- Pióro 5-8k

WYTWORZONE:
-- Bukłak 1-2k
-- Woda 1-2k
-- Beczka 10-15k
-- Proszek z Rogów 20-25k lub 9szt 1PP
-- Deska 3-5k
-- Kołczan Skórzany 10-20k

-- Dzban 6-10k
-- Sznurek 1-5k
-- Wielkanocne Jajo Zająca 2PP
-- Worek 2-4k

ZDOBYTE:
-- Flaki z monstrów 4mln szt.

3) Mikstury
UŻYWKI:
-- Grzyby Halucynogenne 8-10-25k
-- Jagody Halucynogenne 7-20k

-- Wino 40-80k
-- Piwo 20-40k
-- Poświęcone Mleko 6-15k

WZMACNIACZE:
-- Beczka Śledzi 15-25k
-- Worek Szprot 11-15k
-- Olej Spermacetowy 350k
-- Herbaciany Wywar 80k

-- Ekstrakt z Pędów Bambusa 7-15k

4) Narzędzia
-- Siekiera 20-40k
-- Igła 800ta
-- Motyka 1,5k
-- Wędka 5-10k
-- Gliniana Kadź 40-60k
-- Zwierciadło 9-15k

STATKI:
-- Katamaran 700k-1,5M

KSIĘGI
-- Księga Inwentarzu 600k-1mln
-- Księga Monstrów  600k-1mln

5) Amulety
-- Relikwia Świętego 1-10k

-- Kryształowa Czaszka 50mln

6) Pokarm i leki
-- Sezamki 90-200k 


Mechanika
Zbiorowisko różnych informacji przydatnych w dalszej rozgrywce i liczeniu.

Poziomy i statystyki

lvl
exp
pkt
A/O
siła
ko/ra/sc
1
Giermek
0
3
10
5
15
2
Paź
50
5
20
10
30
3
Knecht
150
6
30
15
45
4
Szlachcic
500
6
40
20
60
5
Ochmistrz
1 k
6
50
25
75
6
Regimentarz
1,5 k
7
60
30
90
7
Bojar
2,5 k
7
70
35
105
8
Szafarz
3,5 k
7
80
40
120
9
Podstoli
4,5 k
8
90
45
135
10
Stolnik
6 k
8
100
50
150
11
Graf
7,5 k
8
110
55
165
12
Podkomorzy
9 k
9
120
60
180
13
Baronet
11 k
9
130
65
195
14
Baron
13 k
9
140
70
210
15
Murgrabia
15 k
10
150
75
225
16
Wicehrabia
18 k
10
160
80
240
17
Hrabia
21 k
10
170
85
255
18
Par
24 k
11
180
90
270
19
Lord
29 k
11
190
95
285
20
Podskarbi
34 k
11
200
100
300
21
Podkanclerzy
39 k
12
210
105
315
22
Kanclerz
47 k
12
220
110
330
23
Markiz
55 k
12
230
115
345
24
Kasztelan
63 k
13
240
120
360
25
Szambelan
75 k
13
250
125
375
26
Podwojewoda
87 k
13
260
130
390
27
Wojewoda
106 k
14
270
135
405
28
Konstabl
125 k
14
280
140
420
29
Namiestnik
150 k
14
290
145
435
30
Gubernator
175 k
15
300
150
450
31
Diuk
210 k
15
310
155
465
32
Kniaź
250 k
15
320
160
480
33
Książę
300 k
16
330
165
495
34
Arcyksiążę
500 k
16
340
170
510
35
Natchniony
1 k k
16
350
175
525
36
Krwawic
1,5 kk
17
360
180
540
37
Cierpliwiec
2 kk
17
370
185
555
38
Tytanus
2 kk
17
380
190
570
39
Aquagigantus
3 kk
18
390
195
585
40
Terragigantus
3,5 kk
18
400
200
600
41
Aergigantus
4 kk
18
410
205
615
42
Ignisgigantus
4,5 kk
19
420
210
630
43



44






45




Produkcja sezamków
SEZAMKI
Trasa podróży:
1) Zigura>>Parhas (Południowy wschód)>>Sawanna Pikolów>>Trawiasta Równina;
2) KurKor>>Parhas (Południowy wschód)>>Sawanna Pikolów>>Trawiasta Równina
Surowce:
2 x sezam
1 x pszczeli plaster
1 x opłatek
10 talarów
Zawód: 2 poziom ogrodnika
SEZAM
Trasa podróży:
1) Zigura>>Parhas (Południowy wschód)>>Dżungla (księga Dżungli)>>Plantacja Kiszar;
2) KurKor>>Parhas (Południowy wschód)>>Dżungla (księga Dżungli)>>Plantacja Kiszar
Surowce:
1 x odchody
4 talary
Zawód: 2 poziom ogrodnika
PSZCZELI PLASTER
Trasa podróży:
1) Dorstar>>Ogród (Kontynent północny)>>Tajga Rosłana>>Puszcza Loris>>Barcie;
2) KurKor (łódka/tratwa)>>Archipelag Imoto (łódka/tratwa)>>Hardron (list żelazny)>>Puszcza Loris>>Barcie
Surowce:
dymiarka
Zawód: brak
OPŁATEK
Trasa podróży:
1) Dorstar>>Ogród (Kontynent północny)>>Tajga Rosłana>>Monastyr
Surowce:
2 x ziarno
1 x woda
5 talarów
Zawód: 2 poziom w zawodzie mnich
ZIARNO
Trasa podróży: *
Surowce:
1 x odchody
2 talary
Zawód: *
BUKŁAK/WODA
Trasa podróży: *
Surowce:
1 x skóra
2 talary
Zawód: *
PODSUMOWANIE 1 sezamek
2 x sezam = 2 x odchody + 8 ta
1 x pszczeli plaster
1 x opłatek = 2 x ziarno + 1 x woda + 5 ta
= 2 x odchody + 4 ta + 1 x skóra + 2 ta
1 x produkcja sezamków + 10 talarów

ŁĄCZNY KOSZT JEDNEGO SEZAMKA
= 4 x odchody + 1 x skóra + 1 x pszczeli plaster + 29 ta

Może Ciebie zainteresować

Realm Grinder, gra IDLE poradnik.

World of Warcraft - gra MMO - poradnik